مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

معضل قاچاق
 
معضل قاچاق با سرلوحه قراردادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب حل می‌شود/امیدوارم در چهار سال آینده جشن پایان قاچاق کالا و ارز را بگیریم

وزیر کشور:

معضل قاچاق با سرلوحه قراردادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب حل می‌شود/امیدوارم در چهار سال آینده جشن پایان قاچاق کالا و ارز را بگیریم

وزیر کشور به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره راهکارهای مقابله با قاچاق اشاره کرد و خطاب به رییس جدید ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا گفت: اگر فرمایشات ایشان را در این زمینه سرلوحه برنامه های خود قرار دهید معضل قاچاق برطرف خواهد شد.

به گزارش اقتصاد پنهان، «عبدالرضا رحمانی فضلی» روز شنبه در آیین تودیع فداحسین مالکی و معارفه حبیب‌الله حقیقی  روسای سابق و جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ضمن تشکر از فداحسین مالکی در دوره حضور یکساله در ستاد، تاکید کرد: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید عمر کوتاهی داشته باشد.

وی، تداوم فعالیت ستاد را نشانه «نهادینه‌ترشدن قاچاق» در کشور عنوان کرد و گفت: مساله قاچاق باید در مدت کوتاهی با برنامه‌های مدون حل شود و در نهایت چنین ستادی به کار خود خاتمه دهد.

وی تصریح کرد: اینکه گفته شود اقدامات و هماهنگی‌های لازم برای مبارزه با مقوله قاچاق انجام شده ولی در مقابل قاچاق به طور روزانه در حال افزایش است، قابل قبول نیست.

رحمانی فضلی با بیان اینکه این موضوع در مورد ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز صدق می‌کند، افزود: وقتی قاچاق کالا همچنان انجام می‌شود، نشانگر آن است که نتوانسته‌ایم هماهنگ عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حقیقی (رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز) باید کاری کند که دیگر قاچاقی صورت نگیرد.

وزیر کشور به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره مساله قاچاق اشاره کرد و خطاب به حقیقی گفت: اگر فرمایشات ایشان در این زمینه را سرلوحه قرار دهید قاچاق جمع خواهد شد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه قاچاق به کشور از طریق مرزهای آبی، زمینی و هوایی انجام می‌شود، افزود: این بخش‌ها متولیان خود را دارند؛ اگر از این مرزهاقاچاق وارد می‌شود یعنی متولیان سهل‌انگاری می کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به این مساله، مسوولیت ما آن است که مانع از این سهل‌انگاری‌ها شویم.

وزیر کشور به برخی اظهارنظرهای نهادها و دستگاه‌های ذیربط در امر مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: می‌گویند مرزها سوراخ دارد، مناطق صعب‌العبور وجود دارد و با این امکانات نمی‌توانیم جلوی آنها را بگیریم؛ چطور قاچاقچیان با آن امکانات محدود امکان عبور از مناطق صعب‌العبور را دارند اما شما با این امکانات و تجهیزات نمی‌توانید آن مناطق را کنترل کنید؛ بیایید بگویید ما امکانات می‌خواهیم زیرا نمی‌توانیم کنترل کنیم.

وی ادامه داد: وقتی کالاهای حجیم به کشور قاچاق می‌شوند و با چشم قابل مشاهده‌اند، باید جلوی آن گرفته شود.

رحمانی فضلی، توزیع کالای قاچاق در کشور را مرحله دیگر از این معضل اقتصادی عنوان کرد و گفت: کالای قاچاق در پشت ویترین مغازه‌ها قابل مشاهده است؛ از این رو می‌توان با یک برنامه‌ریزی دو ساله، به مغازه‌داران مهلت داد فقط کالاهایی می‌توانند به مشتریان عرضه کنند که یا کد وارداتی و یا برگ سبز گمرک داشته باشند.

وزیر کشور آمار ارایه شده از سوی دولت گذشته مبنی بر ارزش 20 میلیارد دلاری قاچاق کالا در کشور را یادآور شد و گفت: این رقم قابل توجه و بالایی است و باید ضمن مشخص کردن دلیل این افزایش، مشخص شود چه کسی از این قاچاق استفاده می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه انجام برخی کارها آسان است، گفت: اگر گمرک و نیروی انتظامی وظایف خود را به درستی انجام دهند نیازی به دو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر نیست.

رحمانی فضلی در ادامه اظهارداشت: رییس جمهوری معتقد بود که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز زیر مجموعه وزارت کشور باشد اما بنده اعلام کردم حجم بالای برنامه‌ها و فعالیت‌های وزارت کشور چنین امکانی را به این وزارتخانه نمی‌دهد از این رو مقرر شد وزارت کشور پشتیبان ستاد باشد.

وی افزود: همچنین رییس جمهوری معتقد است نماینده‌ای از ستاد باید در دولت، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و همچنین سایر دستگاه‌های تصمیم‌گیر حضور داشته باشد تا بتواند در تصمیمات آنها اظهارنظر کند اما به دلیل آنکه رییس ستاد قانونا عضو نیست، با حضور وزیر کشور که پشتیبانی ستاد مبارزه با قاچاق کالا را برعهده دارد، این مشکل برطرف می‌شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: پشتیبانی وزارت کشور از این ستاد لطمه‌ای به جایگاه آن نخواهد زد.

وی همچنین گفت: امیدوارم در چهار سال آینده جشن پایان قاچاق کالا و ارز را در کشور بگریم و این امر انجام شدنی است.

رحمانی فضلی ادامه داد: در این راستا باید یک ستاد مشورتی از گمرک، بانک مرکزی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه، وزارت کشور و استانداری‌های مناطق درگیر در قاچاق تشکیل شود تا با تعامل با یکدیگر و همچنین اتکا به مسایل نرم‌افزاری، در چهار  سال ‌آینده موفقیت بزرگی را در امر ریشه کنی قاچاق کالا و ارز شاهد باشیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 848 زمان: 10:34 تاريخ: سه شنبه 16 مهر 1392برچسب:معضل قاچاق, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت